Ennustukseni on käynyt toteen! Kun Vapun lähestyessä kaupan hyllyt notkuvat tippaleipiä, munkkeja & simaa, niin suurena munkkifanina kirpasee kyllä jättää ne herkut kauppaan 😀 Viimeviikonloppu ei tunnu enää missään! Voi että mulla on ikävä simaa.. K-kaupoista saa ihan törky hyvää, olikohan se joku Kössin kotitilan sima? No mut eniveis, maistuu ihan.. ei nyt ehkä Mummin tekemälle, mutta ainakin yhtä hyvää kun mun tekemä! Mä oon ihan hirvee herkkubylly! 😀 No mut naiset saa ollakkin. Vetoan hormooneihin.
Mutta hei! Tänään mulla on ihan oikeetakin asiaa. Kemian alalla kun olen, niin mä oon mietiskellyt mun ruokavalion vaikutusta kehon pH-arvoon. Etenkin nyt kun syön paljon kehoa happamoittavia ruoka-aineita ( mm. liha, maitotuotteet) niin asia rupesi kiinnostamaan. Happo-emäs tasapainolla tiedetään olevan paljonkin terveydellisiä vaikutuksia, mm. hapenottokykyyn, ruoansulatukseen, painonhallintaan, monien sairauksien ennaltaehkäisyyn ym ym..
Alla muutama mulle ajankohtainen juttu:
– Emäksinen kudos pystyy imeyttämään itseensä paljon enemmän happea, kuin hapan -> lisää tehoa treeniin!
– Hapan keho kerryttää rasvaa -> Not so good..
– Treenien aiheuttamien happojen kertyminen kehoon = jäykät lihakset ja nivelet, kipuilut, flunssanoireet -> emäksisen ravinnon nauttiminen neutraloi näitä ja lievittää oireita
– Happirikas keho on huono kasvuympäristö bakteereille ja viruksille -> Pysyn terveenä ja reeni kulkee!
Kaverit tietää, että mä olen jo kauan sitten hurahtanut ruokasoodaan. Käytän sitä kaikkeen! Kukille, siivoukseen, perunamuusiin, ihonhoitoon… 😀 Nyt aloin sitten juomaankin ruokasoodalla terästettyä vettä. Tänään kun mittasin oman pH:n, niin lukema oli 7.1. Ihanne on yli 7.2, eli aika lähellä ollaan jo! Harmittaa, kun en ottanut arvoa ennen alkalointia.. Ruokasoodan lisäksi syön myös paljon kurkkua, joka on luonnostaan emäksinen ruoka-aine, sekä vihreitä kasviksia.
Olen juonut soodavettä vasta muutaman päivän, mutta huomaan vaikutuksia jo nyt! Eilen mulla oli kova etureisi-selkä päivä, jonka jaksoin vetää todella hyvin loppuun. Tänään jalat ei oo nimeksikään hellänä. Ruokavalion jatkuvat muutokset on myös nostattanut mun vauvanpyllyihoisille kasvoilleni näppyjä, mutta nyt ei oo uusia pukannu yhtään. Yleisesti ottaen tosi freesi olo! Jee! Odotan mielenkiinnolla, mitä muuta kaikkea positiivista tulen huomaamaan. 🙂 Vatsa mulla turpoaa todella herkästi, niin ainakin sen toivoisin helpottavan. Jäädään odottelemaan 🙂