Formula 1 VPN-Suomi

Yleinen

Terveeks!

05.04.2013, Miia

Täällä mun olisi tarkoitus päivitellä taivaltani Fitnessmalli 2013-kisaan. Luin jostain, että ihmisiä ärsyttää sosiaalisessa mediassa eniten urheiluun ja ruokailuun liittyvät päivitykset, joten nyt kun elämässäni ei tällä hetkellä juuri muuta sisältöä ole, niin puran kaiken tänne. 😉

Olen aina halunnut pitää kroppani suurin piirtein kuosissa, mutta 2012 vuoden lopulla kun tuo oma sali kotona valmistui, sai kuntoilukin ihan uuden merkityksen. Aloitin heti joulun jälkeen ahkeran kinkunpolttourakan ja treenailin itsenäisesti helmikuun puoleen väliin saakka, kunnes mielikuvitus treenien monipuolisuuden suhteen alkoi olla lopussa. Otin yhteyttä tuttuun valmentajaan  ja pyysin ihan vaan yhtä treenikertaa ja uusia ideoita. Enpä olisi arvannut mihin tämä valmennuskerta johtaisi! 😀

Treenikerta meni lähinnä liikkeiden puhtauksien tarkasteluihin. Jestas mun paikat olisi olleet rikki vuoden loppuun mennessä, niin päin tuubaa olin lähes kaikki liikkeet suorittanut. Voin siis lämpimästi suositella kaikille kotijumppareille PT:tä ihan vaan senkin vuoksi, että pysyy paikat ehjänä. Noh tunnin lopuksi valmentajani Ville Mononen kehoitti mua vakaasti miettimään osallistumista Fitnessmalli skabaan. Pohja oli sen verran hyvä, että syksyyn mennessä musta sais koulittua kelpo Fitnessmallin.

Kyllä mä sitä pari päivää mietin, mutta tulin siihen tulokseen, että miksei! Mulla täytyy aina olla joku projekti käynnissä, ja kun tuli talo-urakka valmiiksi, oli hyvä aika aloitta jotain uutta. Tässä projektissa saa todella haastaa itsensä ja toivon mukaan kroppakin tulee sellaseen kuntoon että oksat pois!

Tässä siis kuvaa helmikuun puolesta välistä, kun aloiteltiin

Sain heti alkuun ruokavalion ja treeniohjelman. Aluksi ruokamäärät tuntui ihan hirveen suurilta, kun kerralla piti kiskaista 200g lihaa (normaalisti syön lihaa todella vähän), iso kasa kasviksia ja treenin jälkeen lisäksi viellä perunaa! Kysyinkin Villeltä silloin, että täytyykö mun todella ahtaa ruokaa enemmän, kuin mitä jaksan syödä. Noh, eipä mennyt montaa viikkoa, kun tulin lähinnä surulliseksi siitä että lautasen pohja näkyy jo 😀 Äkkiä se kroppa tottuu! Tottuispa se myös Villen valmennuksiin.. Jos joku saa ihmisen rääkättyä loppuun, niin Ville! Toisaalta se on ihan mahtavaa, että joku laittaa tekemään. Itselläni kun kesti aika kauan, ennen kun opin ottamaan itsestäni ihan oikeasti kaiken irti.

On tähän jaksoon mahtunut pari vapaasyöntipäivääkin. Ne on ihan mahtavia! Nyt kun KAIKKI hyvä on kielletty, niin jestas että jo paahdettu leipä on kun parastakin herkkua 😀 Tosin mä alan onnekseni olla aika karaistunut sietämään houkutuksia, kun avokki vetää lähes päivittäin mäkkäriä, kebua, jätskiä tai muita herkkuja. Mun mielestä on täysin epäreilua, että joku pysyy täydellisessä kunnossa sellasella ruokavaliolla! No, tasan ei käy nallekarkit. 😉

Totesimpa myös hauskan yhtälön vapaasyönnin ja seuraavan päivän treenin välillä:

Tosiaan mättöpäivän jälkeen oli olka-rinta-hauis treeni ja kädet veti aivan pumppiin! Kuva on otettu 25.3, eli yli kuukausi on tässä menty valmennuksen alla.

Tällä viikolla nyt alkoi sitten kiristelydieetti, eli kaikista aterioista lähti hiilarit. 17.4 pitäisi ottaa kuvat hakemusta varten ja toivon mukaan läski lähtee siihen mennessä.. Ensi viikolla dieetti kuulema kiristyy entisestään , eli eiköhän ne siitä lähde palamaan 😉 Salitreeniä mulla on nyt kolmesti viikossa ja aerobisen treenin teen noin viidesti viikossa. Oon ihan koukussa BodyRock-tyyppiseen treenaamiseen 🙂

Kyllä mä koitan tänne oikeen asiaakin kirjottaa, mutta nyt kun aloitin niin jälkijunassa, niin asiaa on paljon, ulosanti huonoa 😀

Tästä jatketaan!


2 vastausta

  1. Miia sanoo:

    Kiitos Päivi, sua parempaa vertaistukea ei ookkaan!

  2. Päivi sanoo:

    Hyvä Miuku! Mä pitelen sulle peukkuja, tsemppaan ja potkin aina heikoilla hetkillä! 😉

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *